5 rețete pentru echilibru hormonal

Echilibrul hormonal este un subiect fascinant și extrem de important. Hormonii noștri sunt niște mesageri chimici minunați, dar când aceștia sunt dezechilibrați, pot apărea multe probleme de sănătate și simptome întâmplătoare pe care nici nu bănuim ca am putea să le asociem hormonilor. Din fericire, avem la dispoziție un arsenal puternic și delicios pentru a-i aduce înapoi pe drumul cel bun: mâncarea. În acest articol îți vă voi împărtăși cinci rețete uimitoare care nu doar că sunt gustoase, dar sunt și aliate de nădejde în menținerea unui echilibru hormonal optim. Fiecare rețetă este inspirată de principiile nutriției holistice și va fi o încântare pentru papilele gustative, pentru a renunța definitiv la ideea că hrana vindecătoare este o chinuială lipsita de gust. 

PRODUS ELECTRONIC

Broșură – Hrană Vindecătoare

Broșură – Hrană Vindecătoare

Când ne gândim la echilibru hormonal, ne gândim în mod automat la sănătate digestivă și la o dietă antiinflamatorie. Am pregătit pentru tine 5 rețete organizate în meniul unei zile.


Începe ziua cu ceai verde cu ghimbir

Consumă dimineața la trezire un ceai de ghimbir cu frunze de ceai verde de cea mai bună calitate.  Datorită conținutului de catechine din ceaiul verde (compuși cu efect antiinflamator), acesta ajută la reducerea inflamației și la îmbunătățirea funcției metabolice, ceea ce poate influența pozitiv și nivelurile de hormoni. Ghimbirul are proprietăți antiinflamatorii și antioxidante binecunoscute, stimulează motilitatea intestinală și ameliorează disconfortul gastric.

 Dacă cumva te foloseai de cafeaua de dimineață pentru a merge la toaletă, înlocuiește-o cu această combinație mai prietenoasă cu hormonii tăi. 

Consumă mic dejun proteic 

Începe ziua cu o omletă preparată din două ouă mari (aproximativ 12g de proteine) și 100g de șuncă de curcan, sau un rest de carne de la cină pentru încă aproximativ 20g de proteine. Include o porție generoasă de legume: o mână de spanac sau o andivă și un morcov crud pentru a adăuga fibre. Dacă nu ai timp, aruncă totul într-o lipie unsă cu puțin pesto. Această combinație te va ajuta să ai o zi cu energie stabilă, fără pofte de dulce și fără ceață mentală. 

Consumă masa de prânz în liniște  

Ori de câte ori poți, asigură-te că masa de prânz o consumi în liniște, mestecând pe îndelete fiecare îmbucătură pentru a digera eficient hrana consumată. 

La prânz avem focul digestiv foarte bun astfel că putem consuma legume și verdețuri proaspete, salate reci sau mâncare la pachet pe care noi știm cum am gătit-o. Alege o salată de pui cu năut pentru a ajunge tot undeva la 30g de proteine și multe fibre și antioxidanție per masă. 

Începe cu 150g de piept de pui gătit, adaugă 100g de năut fiert și completează salata cu o varietate de legume bogate în fibre, cum ar fi 100g de broccoli la abur, 100g de ardei roșu, o legătură de pătrunjel tocat și o mână de spanac sau alte frunze verzi. Pentru un plus de savoare, poți adăuga condimente după gust și un dressing sănătos din ingrediente premium, cum ar fi o vinaigretă simplă preparată cu ulei de măsline, oțet balsamic, muștar și ierburi aromatice. Această salată nu numai că îți va oferi aportul necesar de proteine și fibre, dar este și delicioasă și satisfăcătoare. Pentru ca orice adunătură de frunze să capete rapid un gust divin, recomand să ai ulei de măsline și oțeturi artizanale de cea mai bună calitate de la www.mediteranea.ro 

Ceai digestiv și brownie proteic la gustarea de dupamiază 

Este perfect normal să ni se facă foame sau pofta de a mânca o gustare dulce dupamiaza când ne scade nivelul de cortizol și odată cu el tot cheful de a mai sta cu ochii în laptop sau prin vreo ședință plictisitoare (dacă nu chiar frustrant de inutilă). Așa că, decât dă te miri că iaaaarăși ai pofte de dulce, mai bine te pregătești din timp cu un ceai digestiv și o prăjitură proteică fără gluten. Am găsit o rețetă faină aici (vegană, cu năut) și aici , dar poți folosi orice rețetă clasică de chec, adaugă pudră proteică sau colagen pudră și pudră de cacao organică în loc de 1/2 din cantitatea de făină, în timp ce reduci la jumătatea cantitatea de zahăr de pe rețetă. Adaugă efectul vitalizant al unei bombițe de cacao organică și ai scăpat de nevoia de a mânca dulce sau de a mai bea o cafea pentru a face față restului zilei. 

Consumă ceai de condimente (cuișoare, scorțișoară și fenicul) sau ceai de armurariu cu păpădie și mentă. 

Pentru o cină simplă și detoxifiantă  

Masa de seară trebuie să fie hrănitoare, dar nu grea, pentru a putea fi digerată pănâ la ora de culcare și pentru a ajuta corpul că mențină glicemia stabilă pe durata nopții. Pentru efect detoxifiant și susținerea ficatului, poți alege o supă cremă de sfeclă roșie. Deși am găsit o rețetă foarte gustoasă cu siguranță la Adi Hădean, recunosc că nu mă încântă adaosul de unt, făină și smântână grasă. Putem mânca gustos și fără a face dintr-o biată supă o bombă calorică...asta dacă nu cumva ne este teama de gustul natural al legumelor!

Folosește praz, sfeclă roșie, morcov și păstârnac, fierbe-le întregi sau sferturi cu zeamă de oase sau cuburi BIO de supă după care pasează doar cât ai de gând să consumi la o masă împreună cu o mână de nuci sau alune de pădure (chiar și caju va substitui efectul smântânii) și o lingură generoasă din cel mai bun ulei de măsline. Consumă cu cartofi copti în loc de păine pentru efectul liniștitor pe care îl au asupra creierului nostru. Încheie seara cu o ceașcă mică de ceai de cardamom sau amestec hepato-biliar și ține post până a doua zi dimineața la micul dejun. 

Discuţie

Îmi pasă să vă răspund la întrebări și să vă împărtășesc cunoștințele mele. Lasă un comentariu la acest articol sau conectează-te cu mine pe rețelele sociale, punând orice întrebare de sănătate pe care o ai putea avea și s-ar putea să o încorporez în următorul articol, doar pentru tine!


  • I found the information extremely helpful and inspiring. Also, I love the combination between science, well-being and traditional remedies. You have created the perfect balance and I love it. ( 46 years old , UK)

  • Bună Mihaela! Sorb cu drag emailurile de la tine, de fiecare dată! Ar fi super daca ne mai dai si mura in gură niste branduri testate de tine eu sunt cu bebe de gat toată ziua nu as avea cand sa caut. Întrebari- Se poate bea cacao in perioada de alăptare? Ce ar mai ajuta la reducerea cortisolului, care în postpartum este la.cote mari tot timpul?

  • Buna,eu nu mai am colecistul din păcate,a necesitat neapărat să l scot .
    Mă sperie puțin lipsa lui , bineînțeles ajut organismul și prin regim ,dar imi doresc sa iau niste și niște suplimente naturiste pentru a ajuta ficatul in plus si nu știu ce sa iau,mă poți ajuta cu niste sfaturi ,te rog frumos si bineînțeles dacă poți.
    Mulțumesc din suflet! O zi minunata! 🥰

    • Maria, imi pare rau ca ai trecut prin asta. Ai incredere in corpul tau ca se descurca chiar si asa daca ai o dieta sanatoasa. Este important sa consumi grasimi sanatoase si sa ai portii mici de grasime la fiecare masa, pe langa surse variate de legume, verdeturi si proteine de calitate. Poti suplimenta cu omega 3, vitamina D3 si ulei de luminita noptii ca sa previi dezechilibrele hormonale, caci hormonii nostri depinde foarte mult de vitaminele liposolubile pe care le consumam.

      • Îți mulțumesc din suflet că ți ai făcut timp din puținul timp pe care l mai ai să mi răspunzi,le am și achiziționat.
        Sunt foarte fericita că mi ai răspuns.
        O seara minunata și multă sănătate!🤗

  • Buna Mihaela,
    Foarte interesant! In acest moment îmi vin multe întrebări ,de exemplu ce recomanzi ca suplimente pentru perimenopauza/ menopauza bineînțeles pe lângă alimentație sănătoasă și sport.

    Mulțumesc frumos

    • Draga mea, intrebarea asta necesita un raspuns mai complex si o sa fac asta in articolele viitoare. Ramai aproape : ) Nu exista un suplimente de menopauza per se (in afara de terapia de substitutie hormonala cu hormoni bioidentici naturali pe care o sustin 100%). Fiecare femeie ar trebui sa isi adapteze protocolul de suplimente la nevoile individuale, unele au nevoie sa adreseze partea de detox, altele rezistenta la insulina, altele sa slabeasca si altele poate insuficienta tiroidiana. De baza raman dieta low carb (proteine de calitate si multe legume) si antrenamentele cu greutati pentru stimularea si mentinerea masei musculare.

  • Buna! Minunate informatiile! Intrebarea mea este: in ce faza a ciclului menstrual este de preferat sa consumam mai multe proteine la fiecare masa?

    • Nu e nevoie sa iti adaptezi necesarul de proteine pe fazele ciclului decat daca faci sport in regim intensiv. Asigura-te ca ai 1-1,2g de proteine/kg corp in medie pe zi si vei fi bine.

  • Foarte interesante si utile informatiile. Urmaresc cu mult interes ceea ce scrieti, in special informatiile despre menopauza . Multumim!

    • Multumesc mult, Corina. Urmeaza mai multe informatii despre premenopauza si perimenopauza in curand.

  • Bună seara, Mihaela! Mulțumesc Universului pentru că te-am descoperit….cu siguranță nu este o întâmplare, mai ales că eu și internetul nu avem o „relatie” prea bună! 🤭 Am fost diagnosticata cu hipotiroidie, mi s-a prescris Euthyrox 100mg și urmează să fac procedura de FIV deoarece noi nu putem concepe copilași pe cale naturală. Colac peste pupăză, pe fond emoțional și din cauza imunității scăzute, mi se declanșează și zona zoster. Eu sunt optimistă și sper să ne împlinim visul de a aduce pe lume un copilaș, însă aș vrea în același timp să reglez cumva rezistența corpului la lucruri nedorite. Menționez că noi consumăm produsele noastre, produse de noi (lapte, brânză, carne, ouă, mare parte din legume) Aș vrea să am o imunitate mai bună ca sa pot duce sarcina până la termen. Crezi că in cazul meu, partea hormonală este compromisă? Dacă vei avea timp, ți-aș fi tare recunoscătoare pentru raspuns! Felicitări pentru munca ta și îți mulțumesc pentru că împărtășești cu noi informații de preț, pe care mulți medici nu le dau sau efectiv le ignoră. Eu îți mulțumesc și îți doresc să ai succes în tot ceea ce vrei să faci! 🤗

    • Zoe, incearca sa nu mai gandesti ca ”noi nu putem concepe copilași pe cale naturală” ci doar ca aveti nevoie de putin ajutor. Hipotiroidismul duce la probleme de fertilitate in general asa ca e bine sa te concentrezi pe asta. Partea hormonala nu este ”compromisa”, deja observ a doua expresie dramatica si fatalista pe care o folosesti, iar asta spune multe despre cum te raportezi la corpul tau si la ce poate face pentru tine : ) Hormonii nostri sunt doar o oglinda a felului in care traim – mancam – gandim. Atata tot. Daca vei urma protocol FIV e bine sa te asiguri ca nivelul de stres este mai scazut, ca gandurile tale sunt pozitive si senine, ca ai mese regulate (pentru glicemie stabila) si ca ai un consum de 1-1,2g de proteine/kg corp pentru a sustine tiroida si metabolismul in acest proces. In plus, ai grija la tranzit, sa ai macar un scaun pe zi, zi de zi, fa masaj limfatic, miscare zilnica pentru mobilitate si detoxifiere. Sper sa iti fie de folos.

  • Bună Mihaela, am început să citesc articolele tale, anul trecut, când simptomele pe care le aveam mă duceau cu gandul la endometrioză și cumva s-au confirmat prin ceea ce am citit aici. Între timp am efectuat un RMN specific și mi s-a pus diagnosticul de endo, chiar dacă este la început și „nimic deosebit pt. varsta ta” (44 ani), așa cum mi-a spus un medic. Este posibil să gestionez evoluția bolii prin alimentație/ sport și suplimente alimentare, precum vitex? Mentionez ca mi-a fost recomandat și diufaston, dar nu vreau sa-l iau, cel puțin nu deocamdată.
    Multumesc pentru toate informațiile prețioase!

  • Buna ziua
    Am 41 de ani, 3 sarcini naturale si o mare, mare problema : am adenomioza, si doua fibroame de 2/2.
    Am fost diagnosticata si cu hipertiroidie.
    In clipa asta am sangerari din cauza adenomiozei care mi s-a spus ca este pe tot peretele anterior al uterului.
    Am ajuns acum 2 zile la spital cu sangerare destul de mare si mi s-a spus ca am doua variante: ori histerectomie cu lasarea ovarelor ori un sterilet cu eliberarea unui hormon care sa tina adenomioza sub control.
    Nu imi surade nici una din aceste metode, dar in situatia in care desi eu momentan i-au niste medicamente pt oprirea sangerarii, tot sangerez zilnic nu stiu ce sa fac.
    Exista ceva care sa ma ajute la oprirea sangerarii imediat fara sa folosesc medicatie alopata?
    Cred ca este si destul de avansata adenomioza.
    Problema este ca din data de 23.02. sangerez zilnic si doar cu acest tratament provizoriu dat de medic am inceput sa sangerez mai putin.
    Ce sa fac?

    • Alexandra, hipotiroidismul este frecvent asociat cu hiperplazie endometrioala si sangerari abundente, as zice sa te concentrezi pe asta. Aceasta problema se poate gestiona si prin dieta + suplimente, dar e foarte important sa urmezi tratamentul corect in fazele acute. Eu personal as face tot ce imi sta in putinta ca sa imi pastrez uterul, e o solutie la care m-as gandit in cea mai ultima instanta, dupa ce m-am asigurat ca am incercat tot ce tine de mine. Steriletul este o solutie de a gestiona simptomele atat timp cat te uiti atent si la dieta si la obiceiurile tale de viata.

  • Modern Talking был немецким дуэтом, сформированным в 1984 году. Он стал одним из самых ярких представителей евродиско и популярен благодаря своему неповторимому звучанию. Лучшие песни включают „You’re My Heart, You’re My Soul”, „Brother Louie”, „Cheri, Cheri Lady” и „Geronimo’s Cadillac”. Их музыка оставила неизгладимый след в истории поп-музыки, захватывая слушателей своими заразительными мелодиями и запоминающимися текстами. Modern Talking продолжает быть популярным и в наши дни, оставаясь одним из символов эпохи диско. Музыка 2024 года слушать онлайн и скачать бесплатно mp3.

  • Buna, Mihaela! O mare parte din ceea ce ai scris in articole le respect, însă având mult timp menstre hemoragice (120 ml in 2 zile) cu tot cu suplimente (crețișoară, menstrofit, normoflux, calcidin) mi-am inserat sterilet Mirena (fibrom intramural, adenomioza, endometrioza)
    Psihic nu am mai rezistat. 2 ani m am chinuit, iar ultima jumătate de an am fost leguma.
    După ce l-am pus, menstrele s-au redus semnificativ, stările mele sunt mai bune, însă tot am ramas cu anxietate, puls crescut (iau propanolol), teama și ipohondrie.
    Tiroida e ok.
    Întrebarea mea ar fi, la ce sa țin cont? Îmi este de ajuns doar sa am o alimentație echilibrata?
    Mulțumesc tare mult!

  • Bună. După ce am citit articolul, chiar m-am străduit să găsesc ceai verde cu ghimbir. Se pare ca nu se găsește așa ușor. Până la urmă am decis să le combin eu acasă.
    Voiam totuși să te întreb de uleiul de floarea-soarelui high oleic. (Am văzut o variantă de la spornic). Este și aceasta o alternativă la uleiul extravirgin de măsline? Mulțumesc

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
    >